Aferdita tar hand om våra hjärtutredningar på patienter med symptom som exempelvis ont i bröstet, högt blodtryck och hjärtklappning. Det kan vara helt nya utredningar men också utredningar på patienter som har en redan konstaterad hjärtsjukdom. Aferdita utför ultraljud på hjärtat, arbets-EKG och långtids-EKG, där du får låna med dig mätutrustning hem, och mycket mer.

Aferdita är utbildad i Lund och på fritiden är det familjen med de tre barnen som gäller. Aferdita gillar också att promenera och gå på gym. Ett annat stort intresse är att lyssna på ljudböcker. Bland favoriterna är olika självbiografier. Aferdita tipsar särskilt om Michelle Obamas självbiografi och boken Allt jag fått lära mig av författaren Tara Westover.

Vi på Citysjukhuset +7 hälsar vår nya medarbetare varmt välkommen i gänget.

Nya och gamla patienter är välkomna.